zaterdag 4 juni 2011

Zoekwoorden

Laatst hoorde ik een mooie uitspraak van een collega van mij. "Om gevonden te worden, moet je in het licht gaan staan." Tegenwoordig zijn er vele manieren om jezelf en je bedrijf in de schijnwerper te zetten. LinkedIn, Facebook, Twitter; als je niet dagelijks iets van je laat horen via de social media krijg je al gauw het gevoel dat je er niet bij hoort.

Deze week ben ik ingewijd in de geheimen van SEO-schrijven, oftewel Search Engine Optimalisation. De kunst van de juiste zoekwoorden gebruiken, zodat zoekmachines als Google je snel kunnen vinden en jouw bedrijf bovenaan de lijst met vermeldingen plaatsen. Ik kreeg daarbij hulp van Jan Runhardt die alle ins en outs weet van social media, SEO, zoekwoorden en andere zaken die je moet weten om gevonden te worden.

In een paar uur tijd leerde hij mij de kneepjes van het vak en ontdekte ik hoe je door eenvoudige aanpassingen je website kunt verbeteren. De opbouw van een webpagina, tekst, titel en omschrijving, plaatjes, kopjes en meer. Het is trouwens nog een hele klus om de juiste zoekwoorden te vinden. Omdat je daar zelf vaak een blinde vlek voor hebt, is het een goed idee om aan andere mensen te vragen: "Welke zoekwoorden zou jij gebruiken om mij te vinden?"

Hier volgt een greep uit de suggesties: Help mijn kind, speelse begeleiding, advies en therapie, spiertest, behandeling problemen, resultaat, opvoeding en kindgericht. Stuk voor stuk woorden waar ik zelf niet opgekomen zou zijn. Schroom dus niet om hulp te vragen. Je wordt er altijd beter van!


Al doende kreeg ik de smaak te pakken en merkte ik hoe verslavend het kan zijn om hiermee bezig te zijn. ´s Avonds laat besloot ik nog even op mijn eerste website http://www.dekinderpraktijk.nl/ te gaan kijken. Ik zag dat er 32 gasten on line waren. Het werkt dus!

Nu ben ik benieuwd of ik het ook ga merken in het aantal aanvragen dat ik krijg voor kindertherapie. Dus als jij gisteravond op mijn website bent geweest om informatie te lezen over kindercoaching, filmpjes te bekijken, of columns te lezen over kinderen die met succes zijn behandeld, dan hoop ik dat het goed bevallen is. En dat ik je binnenkort mag begroeten in De Kinderpraktijk Soest.

Wil jij jouw vindbaarheid ook vergroten? Je kunt Jan vinden op http://www.dehorde.nl/





Geen opmerkingen:

Een reactie posten