woensdag 8 juni 2011

Wie ben jij?

Na mijn auto-ongeluk heb ik een lange weg afgelegd om te ontdekken wie ik werkelijk ben. Het was een pijnlijke zoektocht naar antwoorden die mij naar binnen bracht. Tijdens mijn zoektocht kwam ik in contact met Aad Verweij, een behandelaar die verschillende disciplines combineert. Naast de meer reguliere therapievormen zoals fysiotherapie en manuele therapie heeft hij zich verdiept in oosterse filosofieen en behandelwijzen zoals acupunctuur en t´ai chi. Het resultaat is een benadering die alle aspecten van het menszijn - mentaal, emotioneel en spiritueel - in zich draagt. Verweij is geen zachte heelmeester; hij doet wat hij intuitief aanvoelt dat nodig is. Elke handeling wordt liefdevol uitgevoerd en gaat dwars door alle lagen heen.

Er is veel met mij gebeurd in de afgelopen maanden. Ik heb mijn rol van ´slachtoffer´ afgelegd en heb het leven omarmd. Ik heb weer zin om te wandelen, af te spreken met vrienden, dingen te organiseren. De overdrive die mijn leven kenmerkte, en die indirect heeft geleid tot het ongeluk, heeft plaatsgemaakt voor een gevoel van innerlijke rust. Ik doe alles weer, maar ik doe het in een rustig tempo en las regelmatig pauzes in. Ik heb mijn eigen waarde ontdekt en weet beter wie ik ben en wat ik kan. En nu zit ik voor de laatste keer in de wachtkamer van de manueel therapeut te wachten totdat ik aan de beurt ben.

Mijn oog valt op een boek dat op de tafel ligt. "Het ontstaan van jezelf" is geschreven door Coen Stenfert & Marjet van Ditshuizen. Hoewel het oorspronkelijk bedoeld is als kinderboek, zul je er als volwassene ook veel plezier aan beleven. Het boek geeft antwoord op universele vragen als "Wat is bewustzijn?", "Wie ben ik?" en "Waarom ben ik op aarde?" Ik lees een fragment en ben verkocht: "In jouw binnenwereld kun je communiceren met alles om je heen, wist je dat? Dus ook met overleden personen. Als je een vraagje hebt of je wilt nog wat zeggen tegen iemand kun je dat gewoon doen. Als je heel goed luistert vanbinnen, dan krijg jij altijd antwoord. Mooi he?"

Voorin het boek staat een prachtig gedicht dat ieder mensenkind zou moeten lezen:

Blijf luisteren naar je eigen stem
Zo weet je precies wat goed voor je is
Jij bent jij

Je bent uniek als je wordt geboren
En je blijft uniek als je op jezelf blijft vertrouwen
en naar jezelf blijft luisteren

Het ISBN nummer van "Het ontstaan van jezelf" is 978-90-79171-14-9

Het Centrum Preventieve Geneeskunst van Aad Verweij vind je op http://www.taichicharlois.nl/centrum-preventieve-geneeskunst






1 opmerking:

  1. Hoi Anita,
    Ik kwam je tegen op LoveToBeMama. En ik vond je blog over gevoeligheid zo herkenbaar dat ik verder ben gaan zoeken. Jammer dat je niet in Amsterdam werkt. :) Ik ga meer van je lezen. Heb je blog ook op mijn facebook-pagina geplaatst.
    Groetjes,
    Henrike

    BeantwoordenVerwijderen