donderdag 2 juni 2011

Kattenpraat


Twaalf jaar geleden kwam er een zwarte kater in ons leven. Hij zat samen met zijn moeder in het dierenasiel. De zomervakantie kwam eraan het was duidelijk dat niemand deze moederkat en kitten zou ophalen, tenzij wij het zouden doen. Wij waren op zoek naar een knuffelkat en zouden dat jaar toch niet op vakantie gaan, dus we besloten beide katten in huis te nemen. Omdat wij in Soestdijk wonen, gaven wij de katten koninklijke namen: Julia en Bernhard, afgekort Juul en Benny. Juul is inmiddels overleden, maar Benny is er nog. Van lieverlee is hij van vrijbuiter tot schootkat geworden.



De laatste tijd gaat het niet zo goed met Benny. Hij laat zijn eten staan en maakt een lusteloze indruk. Mijn oudste dochter maakt zich zorgen en wil dat we met hem naar de dierenarts gaan. Maar Benny is panisch voor de dierenarts en poept en plast de hele auto onder. Zoveel stress wil ik hem nu niet aandoen. Bovendien twijfel ik of dit probleem wel thuishoort in een dierenartspraktijk.



Ik leg het probleem voor aan mijn nicht Christien, die kan communiceren met dieren. Aan de hand van zijn geboortedatum stemt zij af op Benny en op die manier komt zij erachter wat er speelt. Benny neemt de energie over van de mensen om hem heen. Hij voelt dat ik mij zorgen maak over mijn moeder die ziek is en hij slaat de spanning op in zijn kleine kattenlijf. Christien helpt hem om de energie af te voeren en zij kan zien dat er daarna een prachtig helderblauw licht van mij naar hem toe stroomt. Zij geeft ons het advies om Benny niet te behandelen alsof hij zielig is, want dat is hij niet.



In de dagen erna is Benny niet bij mij weg te slaan. Hij gaat naast mij zitten als ik mijn dagelijkse meditatie doe, komt kroelen als ik met een vriendin bel en ook nu, terwijl ik deze blog schrijf, ligt hij op mijn werkkamer te slapen. Gisteravond at hij met smaak zijn bakje leeg en ook vanochtend ging het er goed in.



Wil jij ook weten wat jouw kat of hond te vertellen heeft? Kijk dan op de website van Christien Sanders, www.praktijkoehoe.nl















Geen opmerkingen:

Een reactie posten